I Love My Followers

Blog ini adalah blog peribadi yang berkisar tentang kehidupan seperti usaha untuk hamil, kehamilan, kelahiran, penjagaan semasa pantang, penjagaan dan pendidikan anak, kesihatan dan kecantikan, keibubapaan dan perkahwinan.
Topik-topik lain juga ada mengikut keselesaan penulis.

Tuesday, December 29, 2015

Review Azam Tahun 2014 - Tercapai Atau Tidak?


Ya, tahun 2014, bukan 2015. Anda tak silap baca.

Saya cek semula entry-entry lama saya, sungguh kuciwa rupa-rupanya saya tak tulis review azam tahun 2014. Terasa macam ada yang kurang pulak kalau takde entry ni.

So berpandukan kepada entry Azam Tahun Baru 2014 ini, saya buat reviewnya (as at December 2014). Nak tahu apa azam saya pada tahun 2014? Sila klik link di atas ye :)

Azam #1
Alhamdulillah, ada improvement berbanding tahun 2013. Saya usahakan untuk solat dalam masa 1 jam sebaik sahaja masuknya waktu solat. Tapi ada masanya terlewat juga. Huhuhu... Namun, alhamdulillah, saya merasakan lebih baik berbanding tahun 2013, kadang-kadang solat Zohor di akhir waktu, rehat kejap kemudian terus solat Asar. Huhuhu... Saya juga dah mula buat solat sunat rawatib, tapi bukan untuk setiap 5 waktu. Solat sunat Dhuha saya dapat buat sekali aje dalam sebulan, kadang-kadang tak buat pun. Huhuhu..Solat tahajud dan solat malam, saya mula istiqamah melakukannya bermula Oktober 2014.

Azam #2 
Tak dapat khatam Al-Quran tahun ini. Bawa ke tahun 2015.

Azam #3 
Tahun 2014 kesihatan saya tidak begitu baik. Sangat-sangat stress di tempat kerja.

Azam #4
Belum sempat nak daftar haji untuk Haziq dan Aimi.

Azam #5
Tiada "Buku Pengurusan Belanjawan Keluarga" direkodkan. Saya sangat sibuk dengan kerja. Perbelanjaan juga agak kelam kabut.

Azam #6 
Alhamdulillah masih bf Aimi, akan diteruskan sehingga Januari 2015.

Azam #7
Berjaya membeli rumah sendiri pada Mac 2014. Alhamdulillah.

Azam #8 
Saya terima tempahan membina blog, saya jadi agen produk makanan dan buku ilmiah, saya mendaftar sebagai ahli Shaklee untuk menikmati harga ahli. Terfikir juga untuk serius berbisnes Shaklee.

Azam #9 
Berjaya bercuti bersama keluarga tersayang ke Langkawi pada February 2014 dan ke Sarawak pada November 2014. Alhamdulillah.


Blog My Story, My Life

Azam #10 
Hanya 7 bulan sahaja saya berjaya tulis lebih daripada 16 entry. Kiranya tercapai 50% sahaja.

Azam #11 
Bertambah follower kepada 200++

Azam#12 
Widget Top Commentator saya ada masalah. Saya dah cuba godek sana godek sini tapi tak dapat setel.

Azam#13
Tak sempat nak balas semua komen tapi saya balas dengan berkunjung semula ke blog. Itupun tak konsisten. Huhuhu...


Hehhehe... dah setahun berlalu baru nak review azam 2014, apa nak buat kan, kadang-kadang kesibukan seharian membuatkan kita terlepas pandang beberapa perkara dalam kehidupan.

Takpelah, yang penting dah tulis entrynya :)

2 comments:

Nurzakiah Hanum said...

great

Rai OurKizuna said...

aku takut nak review beb.. takut semuanya tak capai.. huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like Page Superb Vitamin For Life :)

Like Page Love Natuwrel :)

Hubungi Saya

Name

Email *

Message *