I Love My Followers

Blog ini adalah blog peribadi yang berkisar tentang kehidupan seperti usaha untuk hamil, kehamilan, kelahiran, penjagaan semasa pantang, penjagaan dan pendidikan anak, kesihatan dan kecantikan, keibubapaan dan perkahwinan.
Topik-topik lain juga ada mengikut keselesaan penulis.

Friday, May 16, 2014

Purse Baru Untuk Diri Sendiri Sempena Hari Ibu

Akhirnya, saya berjaya membuat keputusan untuk membeli purse baru untuk diri sendiri sempena Hari Ibu tahun ini. :)


Purse yang saya guna selama ni, dibelikan oleh Mama saya. Ada kisah di sebaliknya.


Purse tu berharga RM119. Untuk saya yang pada masa itu tak punya duit, bujang dan di tahun akhir pengajian, kat manalah saya nak cekau duit kalau bukan kat Mama saya. Hehehe.. Punyalah merayu-merayu nak beli purse ni, Mama cakap mahal, buat apa pakai purse mahal-mahal kalau masih belajar, dah ada duit sendiri nanti belilah nak yang berapa ratus pun.


Tapi saya dah tak boleh tahan. Takkan nak tunggu kerja baru nak beli, entah-entah dah tak jual lagi dah purse yang saya suka tu. Merayu lagi dengan Mama, siap berjanji-janji bagai, akhirnya Mama keluarkan juga duit RM119 untuk saya beli purse idaman saya tu. Beverly Hills Polo Club.


Tahun demi tahun berlalu. Saya terus guna purse yang sama bila bekerja, bila bertunang, kahwin, dapat anak sorang hinggalah dapat anak kedua. Ada satu hari tu, Mama ternampak purse ni dalam handbag saya dan dia cakap,


"Uni, purse Uni ke tu?" (Mama pun dah lupa gaknya kisah purse ni)

"Ya Ma, napa?"

"Dah buruk sangat dah Uni. Beli yang barulah".

"Buruk ke? Tapi Uni sayang sangat. Sebab Mama yang belikan untuk Uni dulu"

"Eh, yeke. Mama tak ingat"


Saya senyum lebar. Saya sayang sangat purse ni, sebab Mama yang belikan dulu.


Namun untuk Hari Ibu tahun ini, akhirnya saya berhijrah ke purse baru setelah hampir 9 tahun lebih guna purse yang Mama belikan. 9 tahun tu!!! Berhijrah bukan sebab purse tu dah buruk, bukan sebab dah tak suka. Tapi saya rasa nak ada kelainan. Itu sahaja.


Purse lama. 
Saya suka sebab ia kaler pink, ada banyak kompartment.
Tempat simpan duit kertas kat belah kanan.


Purse baru.
Masih mengekalkan warna pink.
Ciri-ciri jauh berbeza dengan purse lama.
Sebab saya mahu kelainan.


Happy Mother's Day to me! Mama Haziq Mama Aimi  ^_^

4 comments:

Norliza Romizi said...

wah lama nya purse...

Nini Hanini said...

9 tahun??! lamanya...sentimental value kan? ehehe :)

Mar Mansor said...

purse mahal, ada kualiti nampak buruk tapi masih boleh pakai kan..saya tak pernah ada purse harga beratus..sebab jenis beli kat bazar karat..hew2..

nini said...

Berbaloi beli mahal2 tahan 9 tahun.....tak sia2...hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like Page Kedai Vitamin Bandar Seri Alam :)

Like Page Love Natuwrel :)

Hubungi Saya

Name

Email *

Message *